سیاست

سیاست داخلی و خارجی

سیاست

سیاست داخلی و خارجی

ما در این وبلاگ قصد داریم در مورد مسایل سیاسی روز ایران و جهان صحبت کنیم و همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی ایران و جهان را مطرح کنیم.ما سعی میکنیم بدون هیچگونه جانبداری سیاسی مسایل را مطرح کنیم.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، مکس کیزر کارشناس ارشد اقتصادی، معتقد است با توجه به اینکه کشورهای جهان به دنبال استفاده روزافزون از ارزهای ملی خود در مبادلات تجاری به جای دلار هستند و از طرفی قربانی سلطه دلار و تحریم‌های آمریکا می‌شوند، می‌توانیم برای آینده جهانی بدون دلار را متصور شویم.

وی در گفت‌وگو با آلاسدیر مک‌لئود مدیر بخش تحقیقات سایت GOLDMONEY.COM تأکید کرد: آمریکا از دلار به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند. 

مک لئود معتقد است: آمریکا می‌داند که نظام مالی بین‌المللی هنوز جایگزینی برای دلار ندارد، بنابراین از این مسئله سوءاستفاده می‌کند. 

این کارشناس ارشد اقتصادی اضافه کرد: آمریکا در حال مخابره پیامی به همه کشورهایی است که در مبادلات فرامرزی خود به دلار وابسته هستند و آن پیام این است که در واقع این روند امن نیست و کشورها به یک جایگزین دلار نیاز دارند. 

وی معتقد است: چین به‌طور قطع حداقل در مبادلات با کشورهای آسیایی به سمت استفاده از یوآن خواهد رفت. 

مک لئود می‌گوید: چین مدت‌هاست که در حال بالا بردن ذخایر خود است تا بتواند از ارزش پول ملی خود حمایت کند.

این کارشناس ارشد اقتصادی تأکید کرد: حجم ذخایر طلای چین بسیار بیشتر از ۱۸۴۲ تنی است که به صورت رسمی توسط دولت این کشور اعلام شده است. 

وی معتقد است: پکن از سال ۱۹۸۳ در تلاش است تا از دلار فاصله بگیرد و این احتمال وجود دارد که این کشور تاکنون حدود ۲۰ هزار تن طلا ذخیره کرده باشد. 

مک لئود در سخنان پایانی خود گفت: اگر چین استفاده از ذخایر طلای خود به عنوان پشتوانه یوآن را آغاز کند، این مسئله می‌تواند به از بین رفتن سلطه دلار منجر شود.

  • محسن خاکسار

نظرات  (۱)

دم چینی ها گرم، حواسشون به همه چیز هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی